[O1] Straciła moc, ciężko pali

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymonzx
    Drive
    • 2011
    • 50

    [O1] Straciła moc, ciężko pali

    Zamieszczone przez winni77
    No to wlasnie o to chodzi zeby nie stawiac sie w rzedzie z tymi trollami i nie wysmiewac znaczkow innych marek
    Ale kto je wyśmiewa? :roll: bo rozumiem że pijesz do mnie?
    Nazywanie kulfonem, to chyba nie jest pochwala?
  • Iqwan
    Elegance
    • 2010
    • 758

    #2
    [O1] Straciła moc, ciężko pali

    Koledzy, koleżanki mam wielki problem z moim szkodnikiem, jechałem trasę ok 200km nic się z autem nie działo, przyspieszało, hamowało, jechało, samochód spędził noc pod chmurką, wsiadam rano by powrócić do Olsztyna, auto odpala, wszystko nadal ok, ale po ok. 40-50 km brakuję mu mocy, nie działa w pełnym zakresie mocy ( wciskam na luzie gaz do dechy, dochodzi do czerwonego pola i samo sobie opada ) Maksymalna prędkość to 120/130 po czym po prostu tak jak bym miał jakąś blokadę i samochód sam z siebie hamował z pedałem gazu w podłodze… pomyślałem zgaszę samochód i odpalę jeszcze raz, no i następny problem, nie odpalił, szarpał silnikiem jak by nie dostawał paliwa.. na tym wężyku przy filtrze paliwa widać jak paliwo idzie i się cofa zaraz.. po 10 minutach kręcenia, pchania po mieście w końcu odpalił, dynamika jednak się nie poprawiła.
    Co zaobserwowałem, jak się silnik rozgrzał to w tym wężyku pieniło się paliwo, strasznie kopcił, ciężko odpala..
    Mam vaga, co mam sprawdzić ? gdzie się logować ?
    Czy to może wina filtra paliwa ? (wymieniałem rok temu)
    Pompa paliwa ?
    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Może po przejechaniu tych 200 kilometrów odwiedzałeś stację benzynową i zatankowałeś jakiegoś badziewia i stąd te problemy ?
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • Iqwan
        Elegance
        • 2010
        • 758

        #4
        Samochód był do pełna zalany, nie tankowałem, paliwo z Bliskiej ..

        Czy wiesz jak bym mógł przez VAG-COM Release 311-2 sprawdzić mniej więcej ?
        Chyba zacznę od wymiany filtra paliwa.
        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          sprawdz najpierw błedy
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • Iqwan
            Elegance
            • 2010
            • 758

            #6
            german81, poprzez auto-scan ?;> czy gdzieś dokładniej ?;>
            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              najlepiej w sterowniku silnika
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • Iqwan
                Elegance
                • 2010
                • 758

                #8
                Address 01 -------------------------------------------------------
                Controller: 038 906 018 GN
                Component: 1,9l R4 EDC 0010SG 2163
                Coding: 00002
                Shop #: WSC 31480
                2 Faults Found:
                17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
                P1538 - 35-10 - - - Intermittent
                17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
                P1248 - 35-00 - -



                po usunięciu od razu lepiej, ale błąd się nadal pojawiał..
                była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                Komentarz

                • Polon
                  Rider
                  • 2010
                  • 315

                  #9
                  Re: Straciła moc, ciężko pali

                  Zamieszczone przez Iqwan
                  ...następny problem, nie odpalił, szarpał silnikiem jak by nie dostawał paliwa.. na tym wężyku przy filtrze paliwa widać jak paliwo idzie i się cofa zaraz.. po 10 minutach kręcenia, pchania po mieście w końcu odpalił, dynamika jednak się nie poprawiła.
                  Co zaobserwowałem, jak się silnik rozgrzał to w tym wężyku pieniło się paliwo, strasznie kopcił, ciężko odpala.. ...Pompa paliwa ?
                  W tym wężyku powinien być tylko płyn. Dobra pompa tłoczy paliwo niezależnie od poboru, a nadmiar wraca do zbiornika paliwa. Prawdopodobnie pompa się kończy, albo w zbiorniku na dnie jest jakiś osad, z którym pompa nie może sobie poradzić.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10960
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Iqwan
                    po pierwsze uzupełnij profil, bo nie wiadomo jaki masz silnik
                    po drugie masz problem z elektrozaworem odcinającym paliwo lub jego przekaźnikiem N109
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • alxxx
                      RS
                      • 2010
                      • 1823
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      apropo 17656:



                      17496:

                      zawór N109, odcinający paliwo. Wtyczka zaśniedziała?
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz

                      • Iqwan
                        Elegance
                        • 2010
                        • 758

                        #12
                        krzynol, już uzupełniony.
                        alxxx, nie wiem, dopiero teraz się do tego zabrałem, udało mi się aktywować program i już działa.




                        jeszcze to znalazłem...
                        od czego zacząć panowie ?? sam będę mógł się z tym uporać ??
                        sprawdziłem też kąt wtrysku, ale nie wiem jak mogę wam to wrzucić tu :/
                        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Jak to jak? podaj wartość i git.

                          Co do Twojej usterki to zawór odcinający na pompie wtryskowej, sprawdź jego zasilanie albo on sam jest do wymiany.
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • Iqwan
                            Elegance
                            • 2010
                            • 758

                            #14
                            Kiedyś taką stronę widziałem do wrzucania logów.

                            a kąt wahał się w granicach: 74 75 76


                            Dziś rano odpaliła normalnie, zero mulenia ani nic.. po 2h postoju, już nie chciała palić ale dynamika pozostała.. żyje własnym życiem te auto
                            Póki co stoi na parkingu i go nie ruszam.
                            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                            Komentarz

                            • german81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1414
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Iqwan, za problem z paleniem jest winien n 109 to jest zaworek odcinajacy paliwo w pompie jest to ten zaworek obok nastawnika na jeden przewód .jesli masz omomierz mozesz go sprawdzic powinien miec ok 7.2 oma oporu i na przewodzie powinienes miec po przekreceniu kluczyka na zapłon 12v jesli to bedzie ok to wykrec zaworek z pompy klucz chyba 24 i zobacz ja wyglonda ten trzpien co zamyka dopływ paliwa jesli jest z jednej strony przytarty dosc mocno to wymien cały zaworek bo sie zaciera i nie otwiera dopływu palia dlatego nie mozesz zapalic auta .co do drugiego błedu to moze byc walniety n 108 pierwsze co to odpal auto podłoncz vaga i w BS zrób logi z bloku 4 i wklej na forum wtedy bedzie widac czy sam zaworek pracuje czy nie
                              diagnostyka vag 602-614-253

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                stawiam na zaworek, gdyż błąd jest jednoznaczny - błąd elektryczny
                                zrób jak pisze german81, to na razie nic nie kosztuje
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • Iqwan
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 758

                                  #17
                                  german81, wyciągnąłem zaworek, wygląda bardzo dobrze, sprawdzałem prąd i jest tak jak napisałeś..
                                  zrobiłem też logi grupy 4( nie wiem gdzie wrzucić bo to w excelu )

                                  no ale póki co to problem zniknął, komp nie wywala błędów, auto jedzie i odpala, wymieniłem filtr paliwa, piana z węży znikła, ma moc, nie kopci, jeździ i odpala
                                  Zobaczymy za parę dni.
                                  była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                  a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                  https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    wrzuc na strone vaglog
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • Krzych
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 671

                                      #19
                                      Przestawiający się kąt wtrysku może powodować wybity klin na wale korbowym.
                                      Sprawdź czy kąt wtrysku jest stabilny, może coś się dzieje z napędem rozrządu, bo jeśli to się posypie będzie niewesoło.
                                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                      www.chiptuning.katowice.pl
                                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                      Komentarz

                                      • Iqwan
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 758

                                        #20
                                        Log (0 - 004)



                                        z kątem wtrysku będę walczył, bo z tego co poczytałem to mam źle ustawiony.
                                        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                        Komentarz

                                        • german81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1414
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          no to wszystko wyglonda ok ustaw poczatek wtrysku i obserwój czy poczatek wtrysku sie nie przestawia tak jak zaugerwał Krzych, a i jeszce sprawdz ta duza wtyczke 10 pinowa przy pompie czy nie jest zasniedziała bo moze od tego był ten cyrk
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz

                                          • Iqwan
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 758

                                            #22
                                            (VAG-COM -> Engine -> Measure Settings -> grupa 000 Później przełączamy na Basic Settings i tam obserwujemy drugą pozycje od lewej, jeśli wartość wacha się pomiędzy 049-051 mamy wzorcowo ustawiony kąt, kilka stopni w jedną czy druga strony nie wpływa znacząco, ale gdy kąt jest powiedzmy 20 czy niżej warto go ustawić.
                                            znalazłem to na forum jakimś, jak u mnie jest się w granicach 74 75 76, to zmienić ?
                                            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                            Komentarz

                                            • german81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1414
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              ustawienie poprawnego poczatku wtrysku wpływa pozytywnie na kulture pracy silnika i rozruch .twoja odchyłka nie jest duza wiec regulacia nie wniesie jakiej diametralnej zmiany ,ale jesli czujesz sie na siłach to poprawiajac poczatek wtrysku niczego nie pogorszysz jedynie mozesz poprawic .jesli bedziesz ustawiał poczatek wtrysku to pamientaj ze silnik musi byc nagrzany min. do 80 st i najlepiej jak bys korzystał z TDI TIMING a nie z BS bloku 000
                                              diagnostyka vag 602-614-253

                                              Komentarz

                                              Pracuję...